onsdag den 19. marts 2014

Terry Richardson promoveres af Elle i FB update - uvidenhed eller ligegyldighed?


 "Den rødternede skjorte, de mørke briller, tommelfingeren opad og en kendis ved sin side! Se hvor mange (og hvem!) fotografen Terry Richardson egentlig har formået at få til at posere med sig..." Sådan skrev Elle DK lige i deres Facebook opdatering sammen med ovenstående billede.

Så er det man tænker: Følger de ikke med modenyhederne over på Elle? For hvis de gjorde, ville de så vælge at promovere Terry Rihardson?

Eller så følger de faktisk med, og vælger at vende det blinde øje til at denne "topfotograf som er så populær blandt de kendte" gang på gang på gang er blevet anklaget for at seksuelt misbruge unge ukendte modeller seksuelt? På præmissen at hvis modellerne ikke gjorde, hvad han sagde, ville de aldrig klare sig i branchen. Jeg har læst nogle af modellernes beskrivelser, og det er FORFÆRDELIGT. Dette har været kendt i modebranchen i mange år - selv den danske topmodel Fie Rasmussen har talt højt om det - men alligevel vælger branchen at bruge og promovere ham, fordi han er liiige på kanten og det er spændende. Igen Elle- vidste I dette, da I lavede opdateringen (som her 30 min. efter har fået 5 likes -yikes!)?

Hvornår tør de danske modemagasiner at have en reel mening og holding til noget? Måske deres magasiner også ville være spændende at læse...

Læs mere her eller her eller her om modellernes skræmmende oplevelser.

Jeg har faktisk underskrevet denne begæring, der opfordrer store brands til, at lade være med at bruge Terry Richardson. Jeg må advare, at der i denne artikel er links, som viser Terrys mest grafiske arbejde, og det bør ikke ses af børn og sarte sjæle - fortrød næsten, at jeg klikkede på linksne, men det fik mig da til at underskrive!


Ingen kommentarer: